34# 1942 Classic 21.
V dnešní lekci uděláme nového nepřítele a nové střely, což by vám mělo stačit do budoucna na to, aby jste zvládli udělat další a zajímavější než uděláme během těchto lekcí.
Jako první si vybereme nový Sprite pro nepřítele a novou sprite pro střelu, kterou chceme používat. Já použiju jako střelu Raketu a nepřítele si nechám mimozemšťana v lodi.
Když máme vybráno a přesunuto do Sprites otevřeme si Prefabs. Zde si uděláme kopii nepřítele, kterého ji máme hotového (Označíme ho a dáme CTRL + D). Nyní mu v Inspektoru Sprite Renderer přiřadíme sprite, který chceme použít. Pokud chcete mít jednoho nepřátele dvakrát udělejte si jeho kopii ve sprites a nastavte mu menší “Pixel per Unit”. Pokud by jste například chtěli změnit barvu, můžete upravit v Prefabs -> Enemy -> Inspektor -> Sprite Renderer -> Color. Tím obarvíte ale celého nepřítele, takže bych doporučil na takové barevné úpravy raději editovat přímo sprite jako obrázek. Co se týče vizuální stránky nepřítele, tak poslední bude úprava Collideru podle nové velikosti nepřítele.
Nyní si vytvoříme novou střelu. Začneme opět kopii střely, kterou již máme hotovou (u mě EnemyLaser) a uděláme jeho kopii. Připojíme nový Sprite a pokud jako já chcete použít raketu, musíte ji otočit. Nejsnadnější je ji otevřít v editoru fotek, otočit ji a znovu importovat. Nezapomeňte upravit Collider aby tvar odpovídal nové střele.
Když máme připravené oba Prefabs, propojíme je v prefabu Enemy, kde připojíme projectile. Nepříteli můžeme nastavit více životů a střele můžeme nastavit větší DMG (to je součástí prefab střely).
Ještě je potřeba nepřátele zařadit do vlny. Tu vytvoříte novou ve složce Waves (Pravé tlačítko, create – Enemy Wave Config) a jako poslední připojíte vlnu do Enemy Spawneru, kde zvýšíte počet vln o 1 přidáte další novou vlnu. Hotovo.
Další vývoj této hry je opravdu jen na vás, já sám se pokusím na této hře dál pracovat a je možné, že se ještě sem tam objeví další příspěvek. V příští lekci začneme nový projekt!
0 Comments