27# 1942 Classic 14.
V minulé lekci jsem přidat trochu jinou verzi hry, než na které jsme skončili. To proto, že jsem ještě přidal dvě vrstvy hvězd. Ty jste mohli najít v balíku Dynamic Space Background a jediná změna bylo místo Unlit/texture -> Unlit/transparent.
To je jedna z možností jak udělat efekt částic, ale existují jiné a lepší způsoby jak to udělat – Particle Effect. Klikneme pravý tlačítkem do hierarchie a přidáme Effects -> Particle system. Ten ve výchozím nastavení generuje bílé vločky směrem vzhůru.
Do hvězd ještě daleko. Když se kouknete do inspektoru, najdete opravdu velké množství nastavení, postupně část z nich pojdeme co budeme potřebovat k vytvoření hvězd a později explozí. Jako první přesuneme emiter (to co vytváří částice) nad obrazovku a otočíme. Nejsnadnější je restartovat polohu (Pravé tlačítko na transform) a do Rotation X napsat 90. Pak stačí přesunout nad obrazovku.
A je na čase z toho začít dělat něco podobného hvězdám. Jako první Shape (tvar). Náš generátor částic má aktuálně tvar Cone (cornout) to znamená, že se částice postupně rozchází do stran. V Particle System najdete nastavení Shape a ten změníme na Box.
Nyní máme spíš takový pruh částic. Ještě musíme totiž náš box rozšířit. V nastavení Scale X zvětšíme na 10.
Nyní velikost hvězd. V hlavní nastavení Particle System je Start Size, který je ve výchozím stavu 1. Pokud ji zmenšíme například na 0.1 naše hvězdy budou menší ale stále všechny stejné. Pokud chceme různě velké hvězdy musíme kliknout na malou šipku vedle pole, kdy pak dostaneme nabídku “Random Between Two Constants”. Nyní můžeme nastavit minimum a maximum pro velikost hvězd.
Nyní by to mělo vypadat alespoň trochu jako hvězdy. Ještě jim natavíme náhodnou rychlost a zároveň upravíme “LifeTime” – Doba od vytvoření po zničení. Výchozí hodnota je 5 a pokud snížíme rychlost může se nám stát, že nám hvězdy budou mizet v půlce obrazovky.
Jako další nastavení je barva. Najdeme ji pod označením “Start Color” a opět můžeme pracovat s náhodnou barvou od – do (Random Between Two Colors). Zde něco málo o barvách. Máme zde samotný výběr barvy ale i 4 slidery RGB je asi jasné, ale poslední je označený “A”. Jedná se o Alfu (průhlednost) kdy můžeme nechat barvu částečně průhlednou. Nastavení barev je na vás jak odpovídá stylu hry, na které pracujete.
Další nastavení se týká toho jak vypadá samotná hra po zapnutí. Částice se totiž objeví až po pár sekundách hraní. Pokud je chcete od začátku je potřeba zaškrtnout pole “PreWarm” na začátku Particle Systému.
0 Comments