21# 1942 Classic 8.

Tato lekce bude opět jedna z kratších.  Čeká nás jen minimum úprav a všechny budou v EnemySpawner.cs.

Napřed si vytvoříme serializovanou proměnnou, pomocí které budeme smyčku zapínat a vypínat. Můžeme si ji pojmenovat loopSwitch.

Další bude samotná smyčka. V programování je vždy více řešení. Například by se dalo udělat, že pokud je aktuální vlna = počtu vln nastavíme aktuální vlnu na 0, ale to by v kódu nebylo nic úplně nového. Proto uděláme úpravu ve Start. Můžeme totiž udělat ze start také rutinu, a ta bude opakovat volání spawnutí všech vln.

Napřed pár vysvětlení, yield, které jsme do teď používaly uvnitř rutin, dělá to, že zastaví funkci, dokud není rutina dokončena. Když rutina vrátí, že je dokončena, pokračuje teprve script dál. Takže napřed Zavoláme rutinu spawnutí všech nepřátel a až bude hotová, vrátíme se na začátek a zavoláme ji znovu. K tomu se použije kombinace “do” “while”. Do “do” schováme co chceme opakovat a while bude až na konci určovat, za jakých podmínek to má opakovat. Tou podmínkou samozřejmě bude jestli je loopSwitch true.

Přepneme se do unity, v inspektoru Enemy Spawneru zapneme Loop Switch a máme opakující se vlny nepřátel.

 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This