1# Instalace a Hello World

Stažení

  1. Unity HUB
  2. Visual Studio 2019 Comunity

Instalace

Nainstalujte Unity Hub, není tam žádné překvapení ani něco co je potřeba řešit. Po nainstalování Unity HUB jej zapněte a přejděte na 3. záložku Installs a klikněte na “ADD”. Během psaní tohoto tutoriálu používám verzi 2019.1.6f1, ale Unity je zpětně kompatibilní a většínou nenastanou žádné problémy s používáním novější verze. Na další záložce vybíráte moduly, které chcete používat. Určitě budeme používat WebGL pro publikování projektů na webu a Android Build Support. Publikování pro iOS je prakticky stejné, testování vaší aplikace na iOS zařízení je ale poněkud komplikované a aktuálně nejsnadnější způsob je přes program Impactor. Unity vám nabídne instalaci Visual Studia, ale jedná se o starší verzi a tak je lepší instalovat nejnovější z webu MS.

Instalace Visual Studia je prakticky stejně náročná jako instalace Unity. Spustíte instalační soubor, otevře se vám Visual Studio Instaler, přepnete na záložklu k dispozici a tam Community 2019 a kliknete na instalovat. V záložce “Sady funkcí” zaškrtněte “Vývoj her pomocí Unity”, během toho ještě zruště instalaci 64bitového editoru Unity 2018.3, který vám instalace nabízí na pravém panelu. Klikněte na instalovat.

Počítejte, že ani jedno se nebude instalovat 5 min.

Hello World

  1. Otevřeme Unity HUB
  2. V záložce projekt klikneme na NEW
  3. Vybereme 2D, pojmenujeme náš projekt a dejte mu nějaké rozumné místo na disku a klikneme na “Create”

Po chvilce čekání a importování se dočkáme smutného prázdného UI.

Pokud to u vás vypadá jinak, klikněte v pravém horním rohu na “Layout” a “Default”. Nyní pravým tlačítkem do Assets a vyberte “Create” -> “C# Script”.

Toto je hodně důležité! Po vytvoření scriptu nesmíte kliknout nikam jinam! Musíte ho pojmenovat hned po vytvoření jinak budete muset jeho jméno měnit na více místech… Je to fakt otravné a snadnější je pak ho smazat a vytvořit ho znovu!

Pojmenujte ho HelloWorld. Bez mezer a velká písmena na začátku každého slova.

Nyní vyzkoušíme jestli máte dobře nastavené Visual Studio. Klikněte dvakrát na náš script, pokud se Visual Studio neotevře samo vyberte Visual studio a mělo by se vám otevřít něco takového:

To co nás na začátek nejvíc zajímá je hned pod názvem našeho souboru. “Assembly-CSharp”. Pokud vidíte něco jiného doporučuji vypnout, zapnout a případně “Připojit k Unity” a pak celé vypnout a zapnout. Vím, že to zní divně, ale mělo by to fungovat 🙂 Nyní začneme psát náš první kód. V základu má soubor v sobě dvě funkce “Start”, která se zapne po zapnutí programu a “Update”, která se spustí po každém renderovaném snímku, takže třeba 60x za sekundu. Může ale rychleji i pomaleji a to záleží jen na vašem počítači. My budeme psát do funkce start, kde uděláme funkci, která nám do konzole napíše “Hello World”. Použijeme na to příkaz “Print” takto:

Nyní uložíme pomocí CTRL + S, u názvu souboru nám zmizí hvězdička, která indikuje nezložené změny a přepneme se do Unity. Zde, po kliknutí na náš script HelloWorld by jsme na pravé straně měli vidět v Inspektor obsah našeho scriptu včetně toho co jme tam dopsali. Nezapomínejte na střední na konci příkazu. Najdete ho pod klávesou “ESC”.

 

Samotný script ve složce, ale nic nedělá, musíme ho napojit na nějaký objekt ve hře. Na levé straně vidíme scénu, po kliknutí na malou šipku u “SampleScene” se nám ukáže náš jediný herní objekt, který aktuálně máme, “Main Camera”. Po kliknutí na kameru se nám ukáže náhled kamery v levé dolním rohu scény. Nebudeme přidávat další objekty, náš script můžeme pověsti rovnou na kameru. Stačí ho přetáhnout z Assets na “Main Camera” v Hierarchy. Pokud jste vše udělali správně objeví se vám v Inspektoru u kamery nový řádek “Hello World (Script)”.

Nyní si celou záležitost musíme vyzkoušet. Vše by mělo fungovat a tak stačí kliknout na play nad naším náhledem scény a přepnout se z projektu do konzole.

Pokud v konzoli nic nevidíte doporučuji se kouknout na pravou stranu a zkontrolovat jestli jsou zmáčknutá všechna tlačítka.

HOTOVO. Právě máte přípravéné Unity a Visual Studio a můžeme pokračovat dál. Pokud jste narazili na nějaké problémy, můžete mě kontaktovat na i@senpai.cz a vaše připomínky a problémy budu do tutoriálu postupně dopisovat.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This