S příchodem druhého pololetí začneme s projekty a tak nebude na hodině dělat nějakou společnou práci. Každý narazíte na jiný problém a budete mít jiný nápad na řešení.

Flowchart

Jednu z prvních věci, kterou bych byl rád, aby jste zvládli jsou vývojové diagramy. Vím že to zní hrozně, ale vám to pomůže si ujasnit myšlenky než začnete psát kód, který nemá smysl a já se potom snadno vyznám, v tom o co se snažíte a budu vám moct rychleji pomoct s vaším problémem.

Vývojové digramy jsou grafický zápis algoritmu (funkce), používají se tam základní tvary (obdelníky, čtverce, etc) pro rozdělení různých kroků. Samozřejmě se dá kreslit vývojové diagramy rukou, ale většinou se po pár opravách z toho nepřehledný bordel. A tak by bylo celkem pěkné, kdyby jste se naučili používat nějaký online nastroj na vývojové diagramy. Podle mě je moc pěkný draw.io. Hlavně zvládne rovnou ukládat na Google Disk, takže o práci nikdy nepříidete.

Vývojový diagram musí mít vždy začátek a konec, ty jsou označené nejčastěji pomocí zaoblených obdélníků (Start/End). Do obdélníků zapisujeme jednotlivé operace (matematické operace, vytváření proměnných, vypisování uživateli…). Pomocí kosočtverců větvíme postup (podmínky – například IF). Jednotlivé bloky spojujeme pomocí šipek.

Chyba

V tomto diagramu je samozřejmě chyba, protože zde může nastat situace, kdy se program dostane do nekonečné smyčky.

Storage

Až budete vytvářet svojí hru, určitě budete chtít, aby jste nějaké proměnné mohli použít na více místech (třeba jedna HTML stránka bude s main hrou a druhá bude in-game shop). V ten moment vy nám obyčejné var jako proměnná asi nestačilo. Musíme proto použít storage. Existují dva druhy, používají se stejně a liší se pouze v tom jak dlouho proměnná vydrží v paměti pc.

sessionStorage

Vydrží pouze do zavření okna. Její vytvoření a používání je prakticky stejné jako var.

Založení sessionStorage s názvem money

sessionStorage.money = „0“;

Počítáme se sessionStorage

sessionStorage.money = sessionStorage.money + 1;

localStorage

Vydrží v paměti i když zavřeme prohlížeč a vypneme pc. Local storage se dá samozřejmě vymazat v nastavení prohlížeče, ale pokud to neuděláme data nám zůstanou v prohlížeči navždy.

Založení a počítání je úplně stejné jako u sessionStorage. Nemyslím si, že to musím sem kopírovat a upravovat slova sessionStorage za localStorage 😉 .

Jeden simple příklad

Nevím jestli jsem vám to už někdy sem nedával v tomto roce. Každopádně se koukněte do zdrojového kódu. Celý styl je bootstrap + pár obrázků 🙂 V kódu jsou komentáře a tak by nemusel být problém se v tom vyznat 🙂

Wolf.zip

On-line